MÅNGA FÖRÄNDRINGAR

Att vakna upp i Helsingborg är bland det bästa som finns, och det fick jag starta dagen med idag !

Idag fick Herr Silverprins en omgång på banan i Barkåkra.
Som många av er kanske inte vet så jag har flyttat hästen från de trollska skogarna kring Stidvig till havsutsikt i Magnarp.
Det är ett helt nybyggt fint stall med 3 hästar inkl Silverprinsen.
Underbart att kunna ha 10minuter till stallet, och jag kan till och med cykla!

Nog om det, tillbaka till dagens pass.
Sedan någon har börjat stå på boxen igen är det någon som blivit väldigt pigg och busig.
Detta resulterar i att han behöver rastas typ dubbelt så mycket som han behövdes innan!
Idag blev det som sagt ett hårt pass på banan. Mycket galopparbete i ett tappert försök att få honom trött!
Tror ni jag lyckades´?
- Icke!

Hur som helst, det blev ett kanonpass. Den förvända galoppen är underbar och jag börjar få ett jämt fint stöd i handen. Han släpper inte bettet lika ofta, övning ger banne mig färdighet!

I helgen är det tävling i dagarna 2!
Det blir 110 och 120 klasser som skall ridas, spännande värre :)

Imorgon är prinsen i Moderns våld och skall tömköras.

- Själv börjar jag jobba 12,30 och innan dess väntar en powerwalk i Helsingborgs djungeln med bästa Fia!

L O V E


Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

att vakna bredvid sin prins är det bästa som finns! :)

2011-08-31 @ 22:40:03
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0